
Tükrözött osztályterem a közösségi szolgálat és szakmai gyakorlat előkészítésében - digitális tanulási minták
Ez a kurzus a tükrözött tanterem (flipped classroom) módszertanát mutatja be a közösségi szolgálatra és a szakmai gyakorlatra való felkészítés példáján keresztül.
A tananyag rövidített, kipróbálható modulokat tartalmaz, amelyek bemutatják, miként támogathatók a nem formális tanulási helyzetek digitális eszközökkel és strukturált felkészítéssel.
A kurzusban szereplő feladatok segítik a tanulókat abban, hogy önállóan, aszinkron módon ismerkedjenek meg a tartalmakkal, elvárásokkal és viselkedési normákkal – ez teremti meg a reflektív belépés lehetőségét, vagyis azt, hogy a diák ne passzív résztvevőként, hanem tudatosan felkészült, önreflektív szereplőként lépjen be a tanulási térbe.
A digitális előkészítés így csökkenti a bizonytalanságot, növeli a motivációt,
és lehetővé teszi, hogy a személyes találkozások a tapasztalatok feldolgozására és az ismeretek alkalmazására összpontosítsanak.
- Tanár: Komuves Judit


